AZ ELEKTROMOS AUTÓK DINASZTIÁJA
Immáron két éve adták át Németországban, az August Horch Múzeum előtt, az első elektromos töltőállomást, melynek helyszíne Zwickau.
A rendezvény fénypontjaként, ha a töltőállomás megnyitása nem lett volna elég, melyhez a szükséges áramforrásért a múzeumi parkoló tetején díszelgő napcella-rendszer felel, bemutatásra kerül az Audi AG elektromos autók három generációja is.
A bemutatott modellek közül az első, a Slaby-Beringer típusú autó volt, mely az legelső elektromos autók között van számon tartva. Ez a gépjármű 24 voltos akkumulátorral rendelkezett és a maximális sebessége 40 km/óra volt. Anno Jörgen Skafte Rasmussen volt, akinek felkeltetette az érdeklődését ez az autó és 1925-ben közös munkába kezdett a gépkocsit gyártó vállalattal. Ennek köszönhetően jött létre a DKW- konszern.
A második kiállított darab 1990-ből származott, mely az Audi 100 Avant Duo névre hallgatott, a DKW – konszern munkáját dicsérte. Érdekes módon, az első kerekeket egy 136 lóerős motor hajtotta, míg a hátsókat egy 12 lóerős villanymotor. Ez a jármű volt a bizonyítéka annak, hogy pusztán elektromos áram is meg tudja hajtani az autót, persze erre még csak rövidtávon volt képes.
A kiállított járművek utolsói a mai kor hibrid járgányai voltak, melyek az e-tron családhoz tartoznak, és ezek pedig az A6 hybrid, az A8 hybrid és a Q5 hybrid autók. Ezen gépjrművek az Audi egy teljesen új generációjához tartoznak, melyek hosszabb távon képesek hajtani az autót, pusztán elektromos áram segítségével, így védve a természetet, a Földet.
Mindezek mellett a német kormány új projektje az Elektromobilitás névre hallgat, és célja, hogy rövid átfutási idő alatt, egész Németországban elterjedjen az elektromobilitás, sőt, hogy mindezek az események és célkitűzések a külföldi országok figyelmét is felkeltsék. Ez az elképzelés láthatóan kezd sikeressé válni, hiszen úgy Bajorország, mint Szászország is csatlakozott ehhez a projekthez. Az összefogás eredménye egy olyan terv megvalósítása, mely az elkövetkezendő hat évre vonatkozik és több, mint 250 ezer elektromos autó forgalomba helyezéséről szól.