Új ügyfelek szerzése a közösségi médián keresztül!
A személyes használatra szánt közösségi média és a vállalkozása közösségi médiája két különböző világ. Ha hozzászokott ahhoz, hogy ezeket az oldalakat a saját személyes elégedettségére használja, akkor a megértésben már előrébb jár, de még mindig szüksége lesz e cikk tanácsaira, hogy megmutassa, hogyan tudja a legjobban értékesíteni vállalkozását ezeken keresztül.
Ne felejtse el, hogy a közösségi média elsősorban beszélgetés. A beszélgetés ablaka akkor nyílik meg, amikor az ügyfél előre megy és visszajelzést ad. Legyen Ön az, aki időt szán arra, hogy megtudja, miért hagyott negatív visszajelzést egy ügyfél, és mit tehet annak érdekében, hogy változtasson rajta. Legyen szenvedélyes, hogy megtudja, mik az igényeik, és hagyja, hogy ez adjon energiát a következő nagy lépéshez, vagy sarkallja kreatív ötletekre, hogy jobbá tegye a vállalatát.
Marketingtervre van szüksége, mielőtt megnyitná a közösségi média fiókjait. Győződjön meg róla, hogy megtervezi, ki fogja kezelni az oldalait, milyen konkrét elrendezésre vágyik, és mennyi időt hajlandó befektetni. Szüksége van egy időre, amelyben tervezi, hogy eléri a kitűzött célt. Ha a lehető legszorosabban tartja magát a tervéhez, a közösségi média marketing erőfeszítései sikeresek lesznek.
Határozza meg a közösségi média kampány célját. Ha nem tudja, mit szeretne elérni a kampányával, nem fogja tudni, mikor volt sikeres. Termékismertetést, konkrét eladásokat vagy jobb ügyfélszolgálatot szeretne elérni? Ha ezekre a kérdésekre választ tud adni, a stratégia kialakítása könnyebb lépés.
Ahhoz, hogy vásárlóit érdekeltté tegye a termékei iránt, érdemes promóciókat futtatnia a közösségi média marketingjén keresztül. Az ilyen jellegű marketinggel történő promóciók futtatása folyamatosan tájékoztatja ügyfeleit a termékeiről, és emellett az Ön vállalkozását is szem előtt tartja. A közösségi média promóciók nagyszerű módja annak, hogy terjessze vállalkozásának hírét.
Annak érdekében, hogy egy új vállalkozás megszokja a közösségi média marketinget, érdemes kicsiben kezdeni. Ha kicsiben kezd, lehetőséget kap arra, hogy azokat az ügyfeleket célozza meg, akik az Ön által értékesített termékeket szeretnék megvásárolni. Eleinte ne akarja túl sok helyen népszerűsíteni az oldalát, mert tudnia kell, hogy mi működik és mi nem.
Ahhoz, hogy közösségi marketingkampánya biztosan elérje vásárlóit, derítse ki, hol gyűlnek össze. Sokan vannak közülük a Facebookon, vagy inkább a Twittert részesítik előnyben? Az Ön szakterületétől függően lehet, hogy jobban jár, ha a LinkedIn-t vagy akár a YouTube-ot nézi meg. Kérdezze meg ügyfeleit, és derítse ki, hol töltik az internetezéssel töltött idejüket. Ott verje fel a sátrát.
A közösségi média marketing sikeres elindításához, amíg nem találja meg a saját hangját, egyszerűen csak addig kell hamisítania, amíg nem sikerül. Tanulmányozza alaposan a versenytársai taktikáit, és használja ezeket az ötleteket a kampánya lefuttatásához, amíg ki nem találja, mire van szüksége a cégének és az ügyfeleinek. Keresse meg a közösségi profiljaikat, és elemezze az általuk közzétett tartalmakat és az általuk futó akciókat.
A vendégblog nagyon értékes összetevő, amelyet hozzáadhat a webhelyéhez. Bárhogyan is nézzük itt, potenciálisan növelheti a bázisát. Ha vendégposztot ír egy másik blogon, győződjön meg róla, hogy a blog tulajdonosai lehetővé teszik, hogy backlinket adjon az oldalára. Mindig legyen hajlandó viszonozni a saját vendégbloggereit. A vendégblogger követői valószínűleg el fogják olvasni ezt a bejegyzést, és megnézik az oldalt.
Amint látja, rengeteg információ áll rendelkezésre azzal kapcsolatban, hogy hogyan állíthatja be vállalkozását a közösségi médiaoldalakon. Remélhetőleg az összes kérdésére választ kapott itt. Ha nem, akkor használja ezt kiindulópontként ahhoz, hogy sok más módot is felkutasson, amelyekkel ezeket a platformokat felhasználhatja vállalkozása növelésére.